2014. január 10., péntek

I see fire

Annyira megszerettem ezt a számot, hogy mindenképp meg akartam osztani veletek! Mint sok mást, ezt is a bátyám mutatta nekem és szerelem volt első hallásra. Azóta se tudom abbahagyni. Szinte minden nap mielőtt elaludnék, az ágyban meghallgatom és ezzel próbálom kikapcsolni az agyam. Lehet, hogy már sokan hallottátok, de hátha akad, aki még nem :).



Ez tipikusan az a szám, aminél csak arra tudok gondolni, hogy "táncolni akarok rá"!!! Addig nem hallhatok meg, amíg egy üres terembe be nem zárom magam és táncolok rá, ahogy jól esik. Sajnos nem nagyon van erre lehetőségem, de talán, tavasszal a suliban sikerül elkérni a kiállítóterem kulcsát és beszabadulunk a szobatársammal. Remélem tényleg sikerül, mert már úgy hiányzik a tánc, hogy nem is tudom elmondani.
Szerettem volna egy táncos videót találni erre a zenére, de még csak kettőt találtam és nem voltak jók. De erről eszembe jutott, hogy régebben találtam két táncos videót Ed Sheeran egy másik számára. A Give me love szintén nagyon táncolni való zene, így nem csoda, hogy ha beírod youtubera rád zúdul a több száz koreográfus(jeölt) videója.
Sajnos manapság a tánc egy bizonyos fajtája lett nagyon népszerű. Úgy értem, hogy ha megnézel a neten egy olyan videót, aminek a címe "Incredibly talented dancer" 99%-ban biztos, hogy egy olyan produkciót fogsz látni, amiben annyi spárga, híd, ugrás, lábemelés van, amennyit csak nem szégyellt belerakni az illető. Manapság már ez a fajta technikai tudás vált az emberek többségének a szemében tehetséggé. Nyilván a tánciskolákban és egyéb művészeti helyeken nem, de a nagyközönség számára az az igazán tehetséges táncos, aki a levegőben 224°-ra tudja kinyitni a spárgáját. Ez szomorú.

Az első videó illik az előzőleg leírtakhoz. Rengeteg érzelem van ebben a számban, de ennél a koreográfiánál ezt egyáltalán nem vették figyelembe. Csak a forgások, a spárgák, a minél akrobatikusabb mutatványok számítanak. Ennek ellenére tetszik ez a koreográfia, de csak ezért, mert elképzelem, hogy mennyire jó lehet ezt csinálni. Ha ideges lennék és tudnám ezt a mozdulatsort, csak egyszer kellene megcsinálnom és máris megnyugodnék. Rengeteg energia van benne, nagyon lendületes és nagyon pörgős, egyszóval jól lehet táncolni. Viszont semmit nem mond, semmit nem ad át. Ráadásul el nem tudnám képzelni, hogy táncolás közben a társaim kiabálnak és sikongatnak.


A második táncot teljesen véletlenül találtam meg és teljesen levett a lábamról. Erről van szó, amikor az ember valóban a zenére táncol! Semmi túlmozgás vagy felesleges mozdulat, minimális akrobatika (mert ebben is van, de nem azon van a hangsúly). Gyönyörű! Ráadásul a lány magyar :)! Bárcsak be lenne fejezve...



Remélem tetszett a szám és a táncok :)!
Szép napot!


Lizy

2 megjegyzés:

  1. Én is nagyon-nagyon-nagyon-nagyon szeretem ezt a dalt! Már párszor hallottam előtte, de akkor estem bele igazán, amikor még a múlt héten megnéztem a moziban az új Hobbitot, és ez szól a film végén a credits alatt... annyira odaillő, és huuu, megborzongtam tőle. Azóta is nagyon sokat hallgatom :)

    Nekem egyébként nagyon tetszik a kortárs tánc, minden elemével együtt, mert annyira dinamikus, és olykor olyan finom, máskor meg durva és jaj annyira szeretnék én is így táncolni... :D

    VálaszTörlés
  2. Ugye, hogy ugye :)? Isteni ez a dal, csak félek tőle, hogy túl fogom hallgatni.
    Én imádom a kortárs táncot! 2 évig volt szerencsém táncolni, rengeteget tanultam tőle és a tanáromtól és megbizonyosodtam, hogy ez a tánc, ami igazán én vagyok. Sajnos nem igazán népszerű mostanság a kortárs tánc, szóval nehéz találni olyan helyet, ahol még az én koromban (:D) is táncolhatok. De teljesen igazad van, egyszerre dinamikus és finom ... tökéletes ;)!

    VálaszTörlés